- HomicidalManiac - It's disgusting what dreams can do to you.

Alla inlägg den 26 augusti 2009

Av Ida - 26 augusti 2009 20:31

Ibland önskar jag att jag vore kylig, inte brydde mig om folk och inte känner några känslor. Men varje gång jag når dit, så raseras min mur och jag känner mig blottad. Minsta lilla grej kan göra att jag känner för att bry mig om någon, även om personen nästan dödat mitt inre flera gånger. Äh, jag kommer av mig hela tiden då jag skriver... Just nu vill jag bara gråta, jag saknar folk, Isa, Robert, Markus och alla gruppkonversationer genom msn, Rick, Dennis och Jimmys galenskaper... ajsbckaurjbdv!! Jag saknar bara det gamla, jag vill inte ha tillbaks det för man ska se framåt i livet och leva i nuet, men jag kommer alltid att sakna det som var... Och jag undrar vad som händer i vinter, hur mitt liv kommer se ut? Känner just nu att den enda anledningen till att jag verkligen känner för körkort just nu är för att kunna köra till Hassela i vinter, ställa mig på snowboarden och bara åka runt så som jag vill... Jag vill kunna vara där så ofta jag vill, tyvärr så kommer nog Rick o Gabbi att jobba och vill inte be mor och far att skjutsa mig varje gång. Det som är så dumt är nog att jag inte kommer bli klar med körkortet tills dess, jag har inte så stor vilja. Inte till något just nu faktiskt.

Äh, jag ska försöka sluta gnälla på bloggen, just för att det är drygt att läsa och för att folk som inte står mig så nära läser. Men å andra sidan så vill jag fortsätta gnälla, för det känns ok, just för att det är min blogg och jag gillar inte att gå till andra och göra det..? Gah, jag bara krånglar till det just nu.

http://www.youtube.com/watch?v=49ZJqqrr6jk



Av Ida - 26 augusti 2009 16:35

Men vafan.. Nu fick bussen motorstopp! x _ X'' Ida börjar smått få fnatt. Först då jag ska in till Hudik så skjutsar pappa mig till Harmånger för att jag ska ta bussen därifrån till Hudik, 13:45 stannar bussen där och jag börjar gå mot den, då stänger busschaufförn dörrjävlen och åker iväg! 5 minuter innan avgång då jag till och med står utanför dörren! GAH! Jag vänder mig iallafall förtvivlat om till min far som säger "hoppa in i bilen" så vi åker till nästa busshållplats där jag tänkte att jag skulle hoppa på, står där i fem minuter och kommer sen på att det är ju 30 bussen jag ska åka, inte 29an. Så det blev att min far fick skjutsa mig in till Hudik...

Konstigt nog så var det faktiskt skönt att vara på skolan i 40 minuter, det var relativt tyst och tomt på folk som känner igen mig (förutom på Linnea, Madde och Malin som går på teorin med mig).

Tog 2an ner på stan tillsammans med Madde, träffade också på Johan innan jag skulle ta bussen hem ^^, Och tack Joel för chokladen, den var mums! :)

Av Ida - 26 augusti 2009 12:00

Idag är resten av klassen lediga, vi har ingen bild... Men jag ska in till stan ändå för 15:05 börjar min teorilektion... Woho, jag är inte alls pepp på att gå dit och sitta med folk jag inte känner.

Just nu sitter jag och sjunger med i Fix You med Coldplay, önskar att gårdagen hade blivit bättre. Mådde ju dåligt hela skoldagen men det blev lite bättre nere på stan ett tag. En timme innan jag skulle hem så trodde jag dock att jag skulle spy av minsta lilla rörelse, min kropp kokade och jag hade en sprängande huvudvärk. Jag lyckades somna ett tag på en bänk nere vid stationen och tog sen halv fyra bussen hem, jag mådde för dåligt för att ens anstränga mig till att prata med någon... Åt lite hemma och kröp sen ner i sängen, klockan var runt sju och jag sov till tio, orkade inte sätta igång datorn även fast jag hade en sån stor lust till det. Trodde inte att jag skulle kunna somna om men vaknade sen vid två och gick o borstade tänderna, somnade igen vid fyra och har sovit till halv elva idag. Det blir tretton timmar? (har svårt att tänka, räkna osv idag).
Jag hoppas att det bara är prat på teorin idag, så jag kan sluta lite tidigare. På schemat står det att lektionen slutar tjugo över fem... Urk! Vill iallafall ha lite tid att träffa folk, men alla åker hem såpass tidigt plus att om jag slutar innan 16:25 så måste jag ta den bussen hem.

Mjaja, nu babblar jag på om ingenting i princip, ska sminka mig nu så får vi se om jag skriver mer senare idag!

Ovido - Quiz & Flashcards