- HomicidalManiac - It's disgusting what dreams can do to you.

Alla inlägg den 17 augusti 2009

Av Ida - 17 augusti 2009 12:56

Visste du att kärleken jag hade rycktes från mig? Hade du minsta lilla tanke på att det var kärlek? Att mitt hjärta krossades, och att jag fortfarande väntar på att få det lagat. Åtminstonde lite.

Hah, gissa vad jag gör såhär innan jag ska till hudik? :P Sminkar mig! (ingen är nog speciellt förvånat vid det här laget). Det kommer bli en sminkning med blått i idag, vet inte om det kommer synas ikväll då det blir fest ute, men ah! Jag gillar det iallafall. ÄNTLIGEN blir det Malibu, så som jag har längtat! Gah, måste bara köpa cigg då jag har ett fåtal kvar...

Sminket börjar bli rött/lila/blått, ska stärka färgerna lite senare då jag är klar. Nu är jag bara grymt pepp inför kvällen! PARTY! :D

Av Ida - 17 augusti 2009 00:55

Jag kämpar på varje dag med mitt liv, vrider och vänder på saker och ting för att få det att rulla på lättare. Ibland kommer jag på lösningar, vissa tillfälliga andra som varar hela livet. Då mina vänner inte lärt känna mig så förstår dom sig inte heller på mina beslut och lösningar, även fast jag förklarar. Som tur är finns vissa som förstår sig på mig just nu, och dom står högt på min "tycka om lista"... ^^
Alla kämpar på med sitt, det är jag medveten om. Alla har problem som folk ser lite olika på. Ett problem som kanske 1 ser som ett enormt problem som drar ner på 1 och får 1 att må dåligt kanske 2 ser som minsta lilla pyttesak som inte betyder ett skit (och tvärt om, såklart). Men det gäller att acceptera det liksom, att alla tycker och tänker olika.
Hmm, jag vet inte riktigt varför jag skriver det här? För att jag tar en dag i taget? Kanske det, men det beror nog också på att jag mest bara orkar hjälpa mig själv just nu, och då söker jag efter den hjälp jag behöver, på mitt sätt. Sen som sagt, tar jag dagen som den kommer. Om jag stöter på en kompis som behöver kramas, skratta eller bara prata så gör jag det och tar det bara lugnt, efter mitt egna humör. Om jag mår lite sämre så delar jag med mig det i en liten mängd då den andra personen pratat om sitt, frågar och lyssnar. Sen om jag är superglad så lyssnar/pratar jag såklart på ett annat sätt, men så är ju alla, right? (om jag inte tyckte att det känns knepigt att göra smileysar i bloggen så skulle den vara full med :P, :), :3 och ^^ för tillfället)

Just nu ligger jag iallafall hemma i sängen, spelar, läser och har precis pratat med Rick i telefon som fick lugna ner mig i början på en panikångestattack (tack, även fast du inte läser det här).

Igår så bestämde jag mig för att sova hos Madde efter att ha skippat sista bussen hem, enda sovplatsen jag kunde tänka mig just då eftersom jag varit där förut, det ligger under lägenheten och det är nära till bussar osv. Madde hade också smsat mig tidigare och frågat om jag ville ses den dagen, så då tog jag chansen! Vi tittade på två filmer, åt choklad, popcorn och drack festis. Det fanns tyvärr inte mycket till mat hos henne men det löste sig med lite sömn *skönt att sova* Det tyckte nog Madde också då hon sov till tolv men annars brukar vakna vid nio.
Jag gick sen upp till Rick, Gabbi och Tezz runt fyra tiden (?). Rick fixade pizzadeg och Tezz sminkade Gabbi, och jag kan bara säga att allt blev lyckat! Gabbi blev supersnygg (som vanligt), Tezz är proffs på att sminka och Rick gjorde en jättegod pizzabotten. Gabbi och Rick hjälptes till med att fixa "fyllningen" på pizza, smakade sen och det var yum yum! Jag själv åt spagetti och den resterande tomatsåsen som var till pizzan... Hmm.. Det här inlägget börjar bli rörigt! Sååå, jag avslutar nog det hela här! Natti natt!

Ovido - Quiz & Flashcards