- HomicidalManiac - It's disgusting what dreams can do to you.

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2011

En månad sedan.

Av Ida - 4 augusti 2011 12:14

På lördag den sjätte är det en månad sedan jag förlorade den största drömmen i mitt liv, jag ångrar mig mer och mer för varje dag som går. Jag klarar knappt av att vara på stan eller träffa folk, för allt jag ser och det dom säger påminner mig om det här.
Just nu känns det som att jag tagit det mest misslyckade beslutet i hela mitt liv, men samtidigt så vet jag att det var det enda rätta. Om jag inte hade sagt nej till den här möjligheten så hade jag aldrig kunnat börja plugga igen, aldrig fixat ett ordentligt jobb och därigenom inte det liv jag alltid önskat mig.
Men hur ska jag kunna klara mig igenom det här? Jag förstår inte! Jag har inte pratat med någon vän, jag vill kunna sitta och gråta och skrika ut alla smärtor som det där beslutet medförde. Men jag vågar inte! Jag vill inte att det ska spridas, att folk jag inte vill prata med kommer fram och ska "tycka synd om".
..och jag är så rädd för att folk ska tycka att jag är patetisk och bara självömkar mig själv, herregud, vad är det jag har intalat mig själv?!


Det enda jag vill är att skaffa modet
att prata om det som har tagits ifrån mig
Jag är rädd för de svek
som kan vänta runt nästa vägkrök
Jag är så nära på att bara ge upp
att lägga mig ner och tyna bort...




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 21 januari 2013 16:46

Idag skulle vi ha firat din första födelsedag, jag kan inte sluta gråta. Förlåt min älskade, förlåt <3 ...

Av Ida - 2 januari 2013 23:45


    Det var sjukt längesedan jag skrev här nu, så det är kanske på tiden att jag gör det. Dock så skriver jag inte med glada tankar, allt snurrar runt som en karusell i huvudet... Jag har varit sjukskriven i fyra månader nu, eller är det ...

Av Ida - 28 juni 2012 23:57

..på det mesta faktiskt. På mig själv, plugget, praktiker, vuxenlivet.. Allt. Jag har gråtit mer den senaste månaden än vad jag har gjort sammanlagt det senaste året, tårarna går knappt att stoppa. Det är många som frågar hur det är, jag vill skrika ...

Av Ida - 26 april 2012 13:10

Just nu sitter jag på stammis-stället Kaffebaren och njuter av en latte med vit choklad. Jag sitter i ett virrvarr av mina tankar och känslor. I måndags var jag hos läkaren och fick mina provsvar, jag tog blodprover för ungefär en månad sedan för att...

Av Ida - 25 februari 2012 22:39

Jag fick precis ett fruktansvärt sug efter alkohol, senast jag drack var på nyår, men senast jag var sugen på alkohol är flera år sedan. Fan vilken jobbig känsla jag har i kroppen nu! En blandning mellan rädsla, trötthet, besvikelse, ledsamhet och su...

Ovido - Quiz & Flashcards