- HomicidalManiac - It's disgusting what dreams can do to you.

Alla inlägg den 24 augusti 2009

Av Ida - 24 augusti 2009 23:13

Jag vet inte varför jag är såhär uppstressad?
Jag har precis flätat håret för att få lite volym och lockar i det imorn, det kommer säkert inte att synas men det gör skillnad för mig (det lilla känns iallafall bra). Jag har lust att ta med täcket ut på balkongen och sätta mig invirad i det och röka (bad habit), ta det lugnt och bara känna tystnaden. Synd bara att jag är hemma, extremt mörkrädd och inte har lust att lukta rök just nu...

Jag är alldeles för stressad för att kunna lägga mig och sova, igår låg jag ju i två timmar och vred och vände på mig. Kom precis på en grej, fick ju en gullig rosa tablett som betalning för två cigg förut, its a sleepy pill and Im thinking of using it tomorrow. Liksom, jag klarar inte av bara 5-6 timmars sömn per natt då jag ska sitta i skolan i en evighet och orka vara alert... Lägga mig tidigare funkar inte heller, så det blir att prova den där (en halv då, eftersom hon sa att det var det man skulle ta) och jag hoppas det funkar. Skitsamma om jag blir trött dagen efter, om jag får en hel natts sömn så är det värt det.

Ska nog gå och borsta tänderna nu, plocka ur linserna och bli tandställningsnörd med glasögon. Men det gillar vi. Godnatt.

Av Ida - 24 augusti 2009 16:26

Den här veckan, skolveckan. Jag ser inget direkt positivt i det. Jag kliver upp tidigt och slutar tidigt, och där känns det som om dagen ska ta slut men den fortsätter i evighet. Vid tolv på dagen kan det kännas som att jag måste hem för det finns inget att göra, liksom... Vad ska jag göra på stan? Jag vill inte bara sitta, jag har inte pengar till mat eller roliga saker, såå... Därför känns det faktiskt som att det är roligare att åka hem, för där kan jag bara vara.
Jag har inte ställt om dygnsrytmen än heller, så även fast jag lägger mig vid tolv så somnar jag vid två... Något jag hatat sen jag var liten är att inte kunna somna.

16:28 - *tar en liten paus i skrivandet*
16:40 - Slut på skrivpaus, inte speciellt lång alls men hann kolla runt lite på andra sidor under tiden. Jag kommer säkert att somna snart men det gör inte så mycket, för snart så blir det pankakor med glass och sylt och då blir jag väckt ändå. Mamma kikade in en sväng här med och förväntade sig att jag låg och sov, somnar nästan direkt då jag kommer hem från skolan nu (har förvisso bara gått torsdag, fredag och idag).

Jag vill sitta och prata med någon, prata om allt och inget, precis som jag och Michel alltid gjorde förut, eller så som jag och Rick kan göra då vi båda är på prathumör... Eller Elina och jag, saknade henne idag. Pluh, känns lite hopplöst sådär nu timmarna efter skolan, jag vill ju som sagt inte stanna kvar så länge för att det känns såpass meningslöst, men samtidigt så vill jag inte heller hem och ligga här hela dagarna. Rick och Gabbi är och jobbar den här veckan o kommer hem till helgen, då kommer vi nog att ses eftersom jag ska raka bort lite mer av Ricks hår... Annars vet jag inte vad jag ska göra... Har precis fixat tre nya filmer iallafall - The Machinist, White Oleander och Lemony Snicket's A Series of Unfortunate Events, så dom kan jag ju se på (själv, haha... Inte kul alls).

Aja, slutskrivet för stunden. Nu ska jag sluta ögonen ett tag och hoppas på lite sömn, sen blir det huvudvärkstablett och mat *längtar*.

Ovido - Quiz & Flashcards