- HomicidalManiac - It's disgusting what dreams can do to you.

Alla inlägg den 2 augusti 2009

Av Ida - 2 augusti 2009 22:24

Bättre och bättre *ler snett*
Nu har jag fixat ett par i princip helt nya 14håls kängor för 280 spänn, imorn blir det kanske att jag budar på ett par 10håls, who knows? Hmm... Ska införskaffa ny skinnjacka i kortare modell med. Just nu ska jag fixa till håret om jag orkar, trixa lite med färgen och se om det bli skillnad. Förhoppningsvis mer oranget. Ska jag klippa det? Funderar nästan helt seriöst på det nu... Har tröttnat på mitt långa hår...

Av Ida - 2 augusti 2009 18:16

Från Yann Tiersen till Mudvayne på mindre än en timme. Ska sätta mig och måla naglarna i mitt mörka rum. Har vägrat dra upp persiennerna idag, men det är inte heller någon som lagt tid på att tjata heller. Mor åkte till jobbet efter maten och far sitter bara framför tvn, brorsan bryr sig inte om vad jag gör.
Vilken färg ska jag ha på naglarna? Tog precis bort mitt "egna" som var i nyanserna rött/koppar. Det blir kanske bastonen rosa, eller blått..? Jag vet inte riktigt vad jag ska ta, jag vill använda svart men den har nog torkat ut. Ska göra så som Gabbi gör, han kokar sina nagellack då dom torkat eller blivit sega, då funkar dom att använda igen.


Why does everyone feel like my enemy,
Don't want any part of depression or
Darkness, I've had enough
sick and tired, bring the sun, or I'm gone,
Or I'm gone

Mamma ringde nyss, tog ett tag innan jag ens hade lust att svara... Hatar telefonen! Argh... Hon var iallafall på väg till Gnarp med en boende för att handla och undrade om vi ville ha något, lillebror ville ha daimtårta, far loka och ja... Jag ville inte ha något, mörk choklad kanske? Äh, det spelar ingen roll.

I need to find a darkened corner,
A lightless corner,
Where it's safer and calmer

Av Ida - 2 augusti 2009 17:08

Ookej, jag har haft liknande drömmar varje gång jag sovit nu. Det enda jag kommer ihåg från dom är att jag tar upp en cigg ur ett ciggpaket, ciggen är sne och ibland nästan av... Jag tänder antingen den själv eller letar upp någon som har tändare... Varför drömmer jag det här? Jag vet att det händer fler grejer i drömmarna men kommer bara ihåg just det här. Det är ju sjukt..?

Aja... Ligger hemma i sängen nu iallafall. Hade tänkt att ta 12:10 bussen in mot stan, men då väckarklockan ringde så kände jag mig så trött att jag knappt orkade gå och kissa. Jag kröp tillbaks under täcket, ställde klockan på tolv istället så jag skulle hinna med 14:00 bussen... Men inte orkade jag det heller, så jag gick upp på toa och sen så la jag mig för att sova igen, väntade på ett sms eller två men fick inget. Vid tre så vaknade jag av att pappa knackade försiktigt på dörren och sa att det var mat, chili con carne. Smög in på toaletten och drog på mig en för stor t-shirt, satte upp håret i en stram toffs och satte upp luggen med ett hårspänne.

Vart tog dagen vägen? Jag skulle till stan, till havet och havsbrisen... Istället ligger jag här i min smutsiga säng i mitt stökiga rum och lyssnar på Yann Tiersen. Det blir som det blir ibland bara...

http://www.youtube.com/watch?v=IyCRJmerW1Q&feature=related

Nu kom jag på en till detalj i en dröm, som inte kommit upp tidigare... Drömde nog det tidigare idag... "Varför var inte du på festen då? Var du inte bjuden? ...Nej vänta *elakt skratt* Alla hatar ju dig!!" Sjuk jävla dröm... Och strax efter det så tände jag en cigg...

Av Ida - 2 augusti 2009 00:19

Vi fick aldrig något tillfälle till att dricka te, gå långa promenader eller åka till havet ännu en gång. Om du fortfarande vill det, så tänk över det du har, det du kan göra bättre och vad som kanske försvinner ur ditt liv om du inte kämpar för det. Och vad är värt att kämpa för?


Hold the hand of your best friend
Look into their eyes
Then watch them drift away
Some might say, we've done the wrong things
For way too long, for way to long

Ovido - Quiz & Flashcards