- HomicidalManiac - It's disgusting what dreams can do to you.

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2009

Ska vi prata lite kanske?

Av Ida - 24 augusti 2009 16:26

Den här veckan, skolveckan. Jag ser inget direkt positivt i det. Jag kliver upp tidigt och slutar tidigt, och där känns det som om dagen ska ta slut men den fortsätter i evighet. Vid tolv på dagen kan det kännas som att jag måste hem för det finns inget att göra, liksom... Vad ska jag göra på stan? Jag vill inte bara sitta, jag har inte pengar till mat eller roliga saker, såå... Därför känns det faktiskt som att det är roligare att åka hem, för där kan jag bara vara.
Jag har inte ställt om dygnsrytmen än heller, så även fast jag lägger mig vid tolv så somnar jag vid två... Något jag hatat sen jag var liten är att inte kunna somna.

16:28 - *tar en liten paus i skrivandet*
16:40 - Slut på skrivpaus, inte speciellt lång alls men hann kolla runt lite på andra sidor under tiden. Jag kommer säkert att somna snart men det gör inte så mycket, för snart så blir det pankakor med glass och sylt och då blir jag väckt ändå. Mamma kikade in en sväng här med och förväntade sig att jag låg och sov, somnar nästan direkt då jag kommer hem från skolan nu (har förvisso bara gått torsdag, fredag och idag).

Jag vill sitta och prata med någon, prata om allt och inget, precis som jag och Michel alltid gjorde förut, eller så som jag och Rick kan göra då vi båda är på prathumör... Eller Elina och jag, saknade henne idag. Pluh, känns lite hopplöst sådär nu timmarna efter skolan, jag vill ju som sagt inte stanna kvar så länge för att det känns såpass meningslöst, men samtidigt så vill jag inte heller hem och ligga här hela dagarna. Rick och Gabbi är och jobbar den här veckan o kommer hem till helgen, då kommer vi nog att ses eftersom jag ska raka bort lite mer av Ricks hår... Annars vet jag inte vad jag ska göra... Har precis fixat tre nya filmer iallafall - The Machinist, White Oleander och Lemony Snicket's A Series of Unfortunate Events, så dom kan jag ju se på (själv, haha... Inte kul alls).

Aja, slutskrivet för stunden. Nu ska jag sluta ögonen ett tag och hoppas på lite sömn, sen blir det huvudvärkstablett och mat *längtar*.

 
 
Ingen bild

Johan

24 augusti 2009 20:09

Du kan prata med mig när, och om, du vill :) Msn sitter jag nästintill jämt vid och mobilen är laddad hela tiden, om det skulle vara så. Och om det skulle vara stan så kan jag säkert åka dit också :p

 
Ingen bild

Kimberly

25 augusti 2009 14:48

Då ses vi nog där i helgen, jag kommer up och piercar mig på lördagen :D

 
Ingen bild

Ida

26 augusti 2009 11:48

Svar till Kimberly

Ooh, I hope so :) Saknar dig lite hela tiden faktiskt! :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 21 januari 2013 16:46

Idag skulle vi ha firat din första födelsedag, jag kan inte sluta gråta. Förlåt min älskade, förlåt <3 ...

Av Ida - 2 januari 2013 23:45


    Det var sjukt längesedan jag skrev här nu, så det är kanske på tiden att jag gör det. Dock så skriver jag inte med glada tankar, allt snurrar runt som en karusell i huvudet... Jag har varit sjukskriven i fyra månader nu, eller är det ...

Av Ida - 28 juni 2012 23:57

..på det mesta faktiskt. På mig själv, plugget, praktiker, vuxenlivet.. Allt. Jag har gråtit mer den senaste månaden än vad jag har gjort sammanlagt det senaste året, tårarna går knappt att stoppa. Det är många som frågar hur det är, jag vill skrika ...

Av Ida - 26 april 2012 13:10

Just nu sitter jag på stammis-stället Kaffebaren och njuter av en latte med vit choklad. Jag sitter i ett virrvarr av mina tankar och känslor. I måndags var jag hos läkaren och fick mina provsvar, jag tog blodprover för ungefär en månad sedan för att...

Av Ida - 25 februari 2012 22:39

Jag fick precis ett fruktansvärt sug efter alkohol, senast jag drack var på nyår, men senast jag var sugen på alkohol är flera år sedan. Fan vilken jobbig känsla jag har i kroppen nu! En blandning mellan rädsla, trötthet, besvikelse, ledsamhet och su...

Ovido - Quiz & Flashcards