- HomicidalManiac - It's disgusting what dreams can do to you.

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2009

Att sakna den känslan känns dödligt.

Av Ida - 23 augusti 2009 21:45

Jag tänker tillbaks på de två arvikafestivaler jag varit på... Den första som var fylld med så mycket känslor, då jag stod framför scenen med Rick tätt bakom mig lyssnandes på Lykke Li, då tårarna aldrig slutade rinna, den lyckan vill jag ha tillbaks. Hon blev inropad fem gånger på scen, och jag skrek lika mycket varje gång. Hon fick något att hända med mitt hjärta, och just känslan av att ha någon man älskar tätt intill sig under tiden var helt obeskrivlig. Den delen av festivalen i sommar saknade jag, jag saknade någon att stå och hålla om i regnet, någon att krypa ner hos då det blev dags att sova, någon att stå bredvid och känna samhörighet under spelningarna. Allt det fattades. Jag kände mig ensam då jag lyssnade på alla underbara band, jag stängde tältet och vände mig om och såg en ensam sovsäck, jag hade inte heller någon att krama om då regnet öste ner...
Och jag tänker tillbaks just då jag stod och lyssnade på Nine Inch Nails, jag var så ledsen över att stå där och känna mig ensam då jag ändå hade sällskap, jag ville springa därifrån och gömma mig för jag visste att det inte skulle bli så underbart och speciellt som jag förväntat mig. Men då dom spelat klart och gick av scenen, så kände jag på mig att det inte var slut, och då hör man Trents underbara röst sjunga fram de första orden ur Hurt. Allt brast för mig, mitt hjärta kändes lite som det gjorde då Lykke Li spelade, men nu var det gamla minnen som kom upp. Och jag kände mig verkligen ensam, där stod jag och sjöng raderna ur Hurt och grät och log samtidigt, jag ville inte därifrån. Det var ett sådant ögonblick då man vill stanna tiden, och bara leva livet just då...

Allt det här började jag tänka tillbaks på då jag lyssnade på Coldplays - Fix you, då bara publiken sjunger. Just den känslan är obeskrivlig, och nästan oavsett band så gråter jag då publiken sjunger med sådär och har den där underbara känslan av lycka i kroppen...



http://www.youtube.com/watch?v=iFx2TmQfM-o

http://www.youtube.com/watch?v=tmvxecBR7zU&feature=related

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 21 januari 2013 16:46

Idag skulle vi ha firat din första födelsedag, jag kan inte sluta gråta. Förlåt min älskade, förlåt <3 ...

Av Ida - 2 januari 2013 23:45


    Det var sjukt längesedan jag skrev här nu, så det är kanske på tiden att jag gör det. Dock så skriver jag inte med glada tankar, allt snurrar runt som en karusell i huvudet... Jag har varit sjukskriven i fyra månader nu, eller är det ...

Av Ida - 28 juni 2012 23:57

..på det mesta faktiskt. På mig själv, plugget, praktiker, vuxenlivet.. Allt. Jag har gråtit mer den senaste månaden än vad jag har gjort sammanlagt det senaste året, tårarna går knappt att stoppa. Det är många som frågar hur det är, jag vill skrika ...

Av Ida - 26 april 2012 13:10

Just nu sitter jag på stammis-stället Kaffebaren och njuter av en latte med vit choklad. Jag sitter i ett virrvarr av mina tankar och känslor. I måndags var jag hos läkaren och fick mina provsvar, jag tog blodprover för ungefär en månad sedan för att...

Av Ida - 25 februari 2012 22:39

Jag fick precis ett fruktansvärt sug efter alkohol, senast jag drack var på nyår, men senast jag var sugen på alkohol är flera år sedan. Fan vilken jobbig känsla jag har i kroppen nu! En blandning mellan rädsla, trötthet, besvikelse, ledsamhet och su...

Ovido - Quiz & Flashcards