- HomicidalManiac - It's disgusting what dreams can do to you.

Direktlänk till inlägg 27 juli 2009

Kom tillbaks

Av Ida - 27 juli 2009 23:27

Jag har insett att om jag inte självmant åkte in till stan varje dag så skulle jag bli kvar hemma i ensamheten. Det är ingen som smsar och frågar om jag ska till stan eller så, folk tar det för givet... Varför är det så?

_________________________________________________

Jag vill åter igen bli insvept i trygghet
Inlindad i bomull och vaggad i din famn

Ditt leende fick allt inom mig att lätta
Dina armar kramade bort min ångest och läkte mina sår

"Stanna hos mig, du är allt jag har"

Men ångesten som smugit iväg kom springandes tillbaks
Tryggheten blåste bort med vinden
Och ensamheten började åter möblera sitt rum inom mig

Vart tog tryggheten vägen?
Vart försvann ditt leende?
Och varför gav du upp så lätt?

 
 
Ingen bild

The Hero...

28 juli 2009 02:22


Jag gav aldrig upp... Jag gjorde rätt, men rät kostar och kan verka så fel många gånger.

Tro mig jag saknar också hur det var förr, på ja vår vänskapliga nivå så misstolka det inte som något konstigt jag är här som exakt förr, det kommer jag nog aldrig kunna bli.

Men snacka strunt med mig, känn dig dock inte trygg hos mig längre, jag är inte den människan som orkar vara en trygghet... Men jag är fortfarande en vän. Grejen är den att vi kommer nog inte kunna umgås på samma sätt som riktiga vänner egentligen gör, iaf inte fören jag lappat ihop saker här hemma, vunnit tillbaks mitt väl förtjänta förtroende och tagit mig själv samman och sett vad jag har... Inte fören jag är klar med det kan vi umgås som VÄNNER gör, inte som... Bekanta? Hm funderar lite på det du kommenterade, det minns jag nog, men det är blått bara ett minne, jag kan inte bli samma hjälte som förr, det sårar folk, dig, mig, Jennie och kompisar jag menar fan. Hur ska jag orka såra folk, oavsett om det är samma skit som det blev sist eller om något komplett annat? Jag hatar att såra folk det förstår du väl... Jag måste göra rätt men som sagt, vi ses mer på stan iaf, säger hej eller frågar hur det är... Mer än så tills vidare blir det tyvärr inte. Orkar inte det, Jennie orkar inte det heller och jag känner mig själv opålitlig, så hur skall någon annan kunna lita på mig eller min hjälp när jag väl bryr mig om folk?
Nej, som sagt, beklagar att du fortfarande känner så... Jag kommer väl ihåg hur kul det vara att bara vara och glömma allt för en stund med vågorna till hands för att stilla stormen inom sig, det, det minns jag. Det är dock som jag ältat i nu, inte möjligt längre.

Det kanske är lättare att bara hata mig istället? Men jag ger fortfarande inte upp mitt mål om att alla skall kunna umgås som vänner igen förr eller senare, men det kommer ta tid, smärta, lycka, ångest, längtan och tålamod till dess.

 
Ingen bild

CATBREAD

28 juli 2009 04:24

Jag har ingen mobil :c

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 21 januari 2013 16:46

Idag skulle vi ha firat din första födelsedag, jag kan inte sluta gråta. Förlåt min älskade, förlåt <3 ...

Av Ida - 2 januari 2013 23:45


    Det var sjukt längesedan jag skrev här nu, så det är kanske på tiden att jag gör det. Dock så skriver jag inte med glada tankar, allt snurrar runt som en karusell i huvudet... Jag har varit sjukskriven i fyra månader nu, eller är det ...

Av Ida - 28 juni 2012 23:57

..på det mesta faktiskt. På mig själv, plugget, praktiker, vuxenlivet.. Allt. Jag har gråtit mer den senaste månaden än vad jag har gjort sammanlagt det senaste året, tårarna går knappt att stoppa. Det är många som frågar hur det är, jag vill skrika ...

Av Ida - 26 april 2012 13:10

Just nu sitter jag på stammis-stället Kaffebaren och njuter av en latte med vit choklad. Jag sitter i ett virrvarr av mina tankar och känslor. I måndags var jag hos läkaren och fick mina provsvar, jag tog blodprover för ungefär en månad sedan för att...

Av Ida - 25 februari 2012 22:39

Jag fick precis ett fruktansvärt sug efter alkohol, senast jag drack var på nyår, men senast jag var sugen på alkohol är flera år sedan. Fan vilken jobbig känsla jag har i kroppen nu! En blandning mellan rädsla, trötthet, besvikelse, ledsamhet och su...

Ovido - Quiz & Flashcards