- HomicidalManiac - It's disgusting what dreams can do to you.

Direktlänk till inlägg 29 mars 2009

Är jag det monster jag ser ut att vara?

Av Ida - 29 mars 2009 23:25

Jag sitter ensam på mitt rum och låter tårarna smeka mina kinder, jag smetar ut tårarna i hopp om att dom ska läka mina utslag. Mamma sa att mitt ansikte var uppsvällt, vilket jag känner själv då jag har svårt att le och prata.. Mitt ansikte och min kropp svider, utslagen blir bara värre.

Mamma pratade med pappa ikväll som jobbar natt. Hon berättade att det fanns vissa risker om att jag kan sluta andas, att reaktionen på mina mediciner kan göra så, eftersom jag redan har svällt upp så mycket och att utslagen har spridit sig över hela mig. Pappa blev så orolig att han ville att jag skulle sova med mamma inatt, så hon kunde hålla koll på mig så jag fortsätter att andas som vanligt..
Allt det där gör mig så ledsen. Först får jag någon Bronkitliknande och måste in på akuten för att få hjälp, åker hem med mediciner och börjar sakta bli bättre. Och då jag känner mig redo för skolan så händer det här... Jag hade hellre haft luftrörs och lungproblem i några dagar till än att se ut såhär...

Efter att mamma sagt att jag såg jätteuppsvälld ut och hade utslag överallt, efter att hon hade gått och lagt sig.. Då gick jag på toa och såg mig själv i spegeln, jag började gråta och jag kunde inte sluta. Jag ser hemsk ut. Halva mitt ansikte är så uppsvällt och rött att jag inte har samma ansiktsform längre, jag ser inte ut som jag, är jag fortfarande jag?

Jag orkar inte.. Jag missar för mycket i skolan och det känns inte som om jag kommer kunna ta ikapp allt nu, jag har missat för mycket av allt...

 
 
Ingen bild

Sandra

1 april 2009 22:10

Sötaste, har du blivit bättre nu?

 
HomicidalManiac

HomicidalManiac

1 april 2009 23:03

Jo, det har blivit lite bättre. Men medicinen jag äter gör slut på kroppen så jag spenderar mestadels av dagarna i sängen.. =/

http://homicidalManiac.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 21 januari 2013 16:46

Idag skulle vi ha firat din första födelsedag, jag kan inte sluta gråta. Förlåt min älskade, förlåt <3 ...

Av Ida - 2 januari 2013 23:45


    Det var sjukt längesedan jag skrev här nu, så det är kanske på tiden att jag gör det. Dock så skriver jag inte med glada tankar, allt snurrar runt som en karusell i huvudet... Jag har varit sjukskriven i fyra månader nu, eller är det ...

Av Ida - 28 juni 2012 23:57

..på det mesta faktiskt. På mig själv, plugget, praktiker, vuxenlivet.. Allt. Jag har gråtit mer den senaste månaden än vad jag har gjort sammanlagt det senaste året, tårarna går knappt att stoppa. Det är många som frågar hur det är, jag vill skrika ...

Av Ida - 26 april 2012 13:10

Just nu sitter jag på stammis-stället Kaffebaren och njuter av en latte med vit choklad. Jag sitter i ett virrvarr av mina tankar och känslor. I måndags var jag hos läkaren och fick mina provsvar, jag tog blodprover för ungefär en månad sedan för att...

Av Ida - 25 februari 2012 22:39

Jag fick precis ett fruktansvärt sug efter alkohol, senast jag drack var på nyår, men senast jag var sugen på alkohol är flera år sedan. Fan vilken jobbig känsla jag har i kroppen nu! En blandning mellan rädsla, trötthet, besvikelse, ledsamhet och su...

Ovido - Quiz & Flashcards