- HomicidalManiac - It's disgusting what dreams can do to you.

Alla inlägg den 31 mars 2009

Av Ida - 31 mars 2009 18:29

Jaha, då var man hos läkaren igen för att kolla upp om medicinen hjälpte mot den allergiska reaktionen. Och jag kan säga själv att det blivit lite bättre.

Den här gången fick jag en ny läkare, för läkaren jag gick hos igår verkade inte riktigt veta vad jag hade för utslag osv.. Han verkade göra sig själv viktig och duktig, som om jag inte hade så stora problem.. Och eftersom adrenalinsprutan och medicinen jag fick akut igår inte hade hjälpt till mitt återbesök så bokade han tid med en annan läkare och sa lite hummande att han inte hade tid.
Iallafall! Läkaren jag var till nu var bäst! Först så satte vi oss ner i lugn och ro och pratade igenom hur utslagen kändes, hur min kropp mådde och om jag var slö eller inte. Sen kollade han upp lungorna, hjärtat och pulsen + min hals för att se om den fortfarande var röd och irriterad. Sen satte vi oss ner igen och diskuterade hur vi skulle göra, jag nämnde lite lätt då han sa att jag hade fått nässelutslag/allergisk reaktion att den andra läkaren sa att det absolut inte var en vanlig allergisk reaktion som nässelutslag utan att det var något som kommit innifrån och reagerat med mina bakterier. Då såg den nuvarande läkaren lite fundersam ut och sa att det är ju så det blir då man får en allergisk reaktion och att han själv ansåg att det var nässelutslag, så nu har jag fått en till medicin som jag ska ta på morgonen tillsammans med den andra. Så det känns skönt!

Jag har sovit bort mestadels av eftermiddagen eftersom jag inte kan sova på nätterna, och fy vad skönt det har varit kan jag säga! Mamma har tillochmed varit in på mitt rum och slamrat med möbler osv men jag har sovit som en stock. Välbehövt :)

Så ja, jag ska vila väldigt mycket i veckan för att kroppen ska återhämta sig. Sen har min mentor sjukskrivit mig i veckan och kanske nästa med så jag slipper kliva upp varje morgon och ringa och sjukanmäla mig. Tack snälla Nina :) Hon är bara för snäll ibland!
Jag hörde med läkaren en sväng med om det var ok att jag mötte upp en kompis på station imorn vid tre, och han sa att det var ok bara jag tog det lugnt. Så nu blir det stan imorn en timme eller två, så om någon vill ses så är det bara att hojta till så ska jag försöka med det! :)

Ovido - Quiz & Flashcards