- HomicidalManiac - It's disgusting what dreams can do to you.

Direktlänk till inlägg 21 mars 2009

White Winter Hymnal.

Av Ida - 21 mars 2009 18:46

Jag kan snart inte andas mer, jag vågar inte, för hostan tar snart död på mig.
Jag sitter hemma själv för mor och far är på fest och lillebror är hos en kompis. Paniken börjar dra in över mig, jag är rädd för att vara hemma själv då jag hostar såhär mycket..

Hittills idag har jag hällt i mig 4 glas med slemlösande brustabletter, 15ml

Cocillana, 3 koppar te och tuggat i mig enorma mängder hosttabletter. Men inget hjälper.. Jag vet inte vad jag ska göra för att få bort hostan och smärtan i bröstkorgen då jag hostar och andas.

Cocillanan, eller kokolana som mamma säger (för att man blir lite yr och koko av den) får man inte ta mer än 3-4ggr per dag, och jag har redan tagit den 3 ggr.. Brustabletterna vet jag inte hur ofta man måste ta. Men om det fortsätter såhär så går jag ut och lägger mig i snön, för det här bli bara värre..

Febern blir högre och jag svettas bara mer och mer. Är det inte så att febern ska sjunka då man svettas? Äh jag vet inte vad jag ska göra. Jag vill helst ha sällskap så paniken försvinner, jag är rädd att jag ska få slut på luft eller svimma då jag hostar såhär. Men det är inte först inatt som jag får sällskap.. Jag hoppas att mamma ringer och hör hur det är med mig under kvällen..

Nu ska jag nog hoppa in i duschen och hälla kallvatten över mig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 21 januari 2013 16:46

Idag skulle vi ha firat din första födelsedag, jag kan inte sluta gråta. Förlåt min älskade, förlåt <3 ...

Av Ida - 2 januari 2013 23:45


    Det var sjukt längesedan jag skrev här nu, så det är kanske på tiden att jag gör det. Dock så skriver jag inte med glada tankar, allt snurrar runt som en karusell i huvudet... Jag har varit sjukskriven i fyra månader nu, eller är det ...

Av Ida - 28 juni 2012 23:57

..på det mesta faktiskt. På mig själv, plugget, praktiker, vuxenlivet.. Allt. Jag har gråtit mer den senaste månaden än vad jag har gjort sammanlagt det senaste året, tårarna går knappt att stoppa. Det är många som frågar hur det är, jag vill skrika ...

Av Ida - 26 april 2012 13:10

Just nu sitter jag på stammis-stället Kaffebaren och njuter av en latte med vit choklad. Jag sitter i ett virrvarr av mina tankar och känslor. I måndags var jag hos läkaren och fick mina provsvar, jag tog blodprover för ungefär en månad sedan för att...

Av Ida - 25 februari 2012 22:39

Jag fick precis ett fruktansvärt sug efter alkohol, senast jag drack var på nyår, men senast jag var sugen på alkohol är flera år sedan. Fan vilken jobbig känsla jag har i kroppen nu! En blandning mellan rädsla, trötthet, besvikelse, ledsamhet och su...

Ovido - Quiz & Flashcards