- HomicidalManiac - It's disgusting what dreams can do to you.

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2009

Varför förväntar jag mig alltid det värsta?

Av Ida - 6 oktober 2009 21:45


Jag har intalat mig själv så länge, sen i somras, att jag knappast förtjänar kärlek och att jag bara är en värdelös skit på jorden, skräpet längst ner i soptunnan. Nu är jag rädd för att bli bestraffad för att jag åker gratis på bussen.. Eller gratis? Jag tror jag betalar med min oro, mina skuldkänslor och hela mitt skärrade jag. Jag vill bort nu, krypa in i något varmt och försvinna, känna mig trygg i mig själv och bara må bra en stund..
Även fast jag vissa stunder kan njuta av tillvaron så kan det vända på två blanka sekunnder. Jag börjar oroa mig och tänka för mycket.. Och ja, jag vågar knappast ta risker längre, jag tjänar ju ändå inget på det? Kolla bara hur det blev förra gången..? Allt gick käpprätt åt helvete.. Bye bye bästa vän, hejdå bra mående och farväl till det lilla jag kallade inre glädje. Bästa vännen fick mig att glömma, inte bara få fantisera om drömmarna utan också få uppleva dom.
Hur blir det den här gången? Om jag tar risker? Hamnar jag i graven då, långt ner bland de döda? Det känns så.. Jag orkar inte försöka, orkar inte ta risker och vill inte ens komma i närheten av värme från en annan människa. Jag vet redan hur det slutar.


I watched the clouds drifting away
Still the sun can't warm my face
I know it was destined to go wrong
You were looking for the great escape
To chase your demons away

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 21 januari 2013 16:46

Idag skulle vi ha firat din första födelsedag, jag kan inte sluta gråta. Förlåt min älskade, förlåt <3 ...

Av Ida - 2 januari 2013 23:45


    Det var sjukt längesedan jag skrev här nu, så det är kanske på tiden att jag gör det. Dock så skriver jag inte med glada tankar, allt snurrar runt som en karusell i huvudet... Jag har varit sjukskriven i fyra månader nu, eller är det ...

Av Ida - 28 juni 2012 23:57

..på det mesta faktiskt. På mig själv, plugget, praktiker, vuxenlivet.. Allt. Jag har gråtit mer den senaste månaden än vad jag har gjort sammanlagt det senaste året, tårarna går knappt att stoppa. Det är många som frågar hur det är, jag vill skrika ...

Av Ida - 26 april 2012 13:10

Just nu sitter jag på stammis-stället Kaffebaren och njuter av en latte med vit choklad. Jag sitter i ett virrvarr av mina tankar och känslor. I måndags var jag hos läkaren och fick mina provsvar, jag tog blodprover för ungefär en månad sedan för att...

Av Ida - 25 februari 2012 22:39

Jag fick precis ett fruktansvärt sug efter alkohol, senast jag drack var på nyår, men senast jag var sugen på alkohol är flera år sedan. Fan vilken jobbig känsla jag har i kroppen nu! En blandning mellan rädsla, trötthet, besvikelse, ledsamhet och su...

Ovido - Quiz & Flashcards