- HomicidalManiac - It's disgusting what dreams can do to you.

Direktlänk till inlägg 15 april 2010

Det är med blandade känslor jag tänker över den här dagen.

Av Ida - 15 april 2010 21:59

Ja, vad ska jag börja med? Morgonen kanske?
Jag vaknade upp hemma hos Emma med Bambi och Björn bredvid mig, Pierre sov på golvet I guess. Jag har dåligt minne från gårdagen då jag var på krogen men det är mest smådetaljer som har försvunnit ur minnet. Iallafall, vi klev upp och åt en underbart god frukost, vandrade runt som yra höns och visste inte riktigt vad vi skulle göra (iallafall jag). Äh jag orkar inte ta morgonen direkt. Kan iallafall nämna att vuxenpsykiatrin ringde med återbud igen, för femte gången. Jag blev såklart upprörd och visste inte alls vart jag skulle ta vägen, ringde mamma och berättade om vad som hänt. Senare på dagen så ringde någon till mig på skyddat nummer (börjar bli en vana nu) så jag svarade, det var "Maria" från mottagningen, hon berättade att mamma ringt och skällt ut dom för vad dom utsätter mig för just nu och "Maria" ville be mig om ursäkt. Jag accepterade den och hon berättade att han som har hand om mottagningen skulle ringa mig och be om ursäkt personligen osv (han ringde mig också, bad om ursäkt mer än en gång och skulle leta reda på de tidigare doktorerna jag skulle ha gått till. Han skulle be om en förklaring för dom och sen ringa mig och berätta varför dom avbokat hela tiden). Men innan hon la på så sa hon att hon fixat en ny tid till mig, klockan två. Så jag chansade och tog den.
Mumin åker med mig som moraliskt stöd, vi står ute och röker en halvtimme innan jag ska in och anmäla mig i receptionen. Då jag väl gör det så säger tjejen som står där att jag får komma in direkt även fast det är 10 minuter kvar. Jag och Mumin går in dit och jag och läkaren börjar prata igenom min remiss, allt som har hänt och även saker som inte står i remissen. Det tar ungefär 25 minuter och då är det bestämt att jag ska få två mediciner och en samtalsteraput.
Efter det mötet så kommer Fredrik och möter upp mig och Mumin, vi traskar vidare till sjukhuset där jag hämtar ut mina mediciner, sen går vi tillbaks mot Mc Donalds. Mamma kommer dit och bjuder mig på mat, pratar igenom lite det som har hänt och så.
Helt plötsligt så ringer min mobil igen, skyddat nummer! Jag svarar något rädd att det hänt något nu gällandes mig och VP. Men då är det "Maria" som ringer och vill höra hur det gått, hur jag mådde efteråt och vad jag tänkte på. VAD HÄNDE? Helt plötsligt efter 6 återbud och 5 olika läkare så är det folk som bryr sig och tar tag i saker? Liksom wow, jag är inte alls van vid den känslan. Det var otroligt skönt iallafall! :D


Hmm, skrev väldigt mycket nu men det beskriver iallafall min dag. Jag ursäktar diverse stavfel och felformulerade meningar men jag har inte riktigt orken att läsa igenom det jag skrivit och rätta till det. Jag ville bara ut med det här just nu!


Nu snart så ska jag iallafall stänga ner datorn, borsta tänderna och sen börja med medicinen, redan idag. Det skrämmer mig, men jag ska! Det är redan bestämt.
Godnatt iallafall gott folk, och beröm till den som orkade läsa det här! :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 21 januari 2013 16:46

Idag skulle vi ha firat din första födelsedag, jag kan inte sluta gråta. Förlåt min älskade, förlåt <3 ...

Av Ida - 2 januari 2013 23:45


    Det var sjukt längesedan jag skrev här nu, så det är kanske på tiden att jag gör det. Dock så skriver jag inte med glada tankar, allt snurrar runt som en karusell i huvudet... Jag har varit sjukskriven i fyra månader nu, eller är det ...

Av Ida - 28 juni 2012 23:57

..på det mesta faktiskt. På mig själv, plugget, praktiker, vuxenlivet.. Allt. Jag har gråtit mer den senaste månaden än vad jag har gjort sammanlagt det senaste året, tårarna går knappt att stoppa. Det är många som frågar hur det är, jag vill skrika ...

Av Ida - 26 april 2012 13:10

Just nu sitter jag på stammis-stället Kaffebaren och njuter av en latte med vit choklad. Jag sitter i ett virrvarr av mina tankar och känslor. I måndags var jag hos läkaren och fick mina provsvar, jag tog blodprover för ungefär en månad sedan för att...

Av Ida - 25 februari 2012 22:39

Jag fick precis ett fruktansvärt sug efter alkohol, senast jag drack var på nyår, men senast jag var sugen på alkohol är flera år sedan. Fan vilken jobbig känsla jag har i kroppen nu! En blandning mellan rädsla, trötthet, besvikelse, ledsamhet och su...

Ovido - Quiz & Flashcards