- HomicidalManiac - It's disgusting what dreams can do to you.

Alla inlägg den 14 januari 2010

Av Ida - 14 januari 2010 20:49

Jag har länge funderat på att ge upp gymnasiet helt nu sista året, och plugga extra efter sommaren.. Under jullovet kämpade jag mig upp i mitt mående och fick faktiskt hopp om att orka med skolan. Men bara några sekunder efter skolstarten så ville jag allra helst sjunka genom marken och försvinna.
Jag vill speeda på tiden nu tills nästa onsdag då jag ska till kuratorn igen, den här gången måste jag verkligen komma ihåg och ta mod till mig att berätta anledningen till att jag börjat på samtal hos henne. Jag vill ha en remiss till vuxenpsyk, jag vill ha professionell hjälp och allra helst medicin. För jag vet att bara prat inte kan dra mig ut ur det här. Jag behöver ju inte prata? Vad ska jag prata om? Det enda jag vet om mig själv och mitt mående just nu är att jag är djupt deprimerad, har ständig ångest, får varje dag panikångest och ja.. Jag behöver något mot min oro, panik och stress.. Om jag slipper det så försvinner nog ångesten, that's what it feels like.

Av Ida - 14 januari 2010 13:18

Jag blev hemma idag, orkade knappt kliva upp ur sängen. Jag sa till mamma att jag hade huvudvärk, yrsel och senare också illamående. Allt det stämmer men nu då jag både tänker och känner efter så är jag inte sjuk, det är mitt dåliga psyke som smittar av sig på kroppen. Jag blir inte bara övertrött och somnar överallt utan huvudet exploderar i huvudvärk och jag går runt i en dimma full av illamående.
Jag känner att jag vill stanna hemma imorn med. Jag liksom flyr från skolan, flyr från ansvaret. Men ju mer jag är borta desto jobbigare blir det i slutändan. Därför var jag på skolan hela dagarna från i måndags tills igår, idag orkade jag bara inte. Jag vet inte vad jag ska göra för att orka? Jag sover så otroligt mycket mer nu om man jämför med innan lovet då jag bara sov 1-3 timmar per natt, varför känner jag då mig mer utpumpad nu än innan..?
Näe.. Jag orkar inte riktigt just nu. Kikade på klockan nyss och upptäckte att den snart är halv två. Jag borde kliva upp och äta något, en macka eller så. Jag har inte ens klarat av att gå ut och röka idag. Vilket nog är lika bra.. Vi får se hur det går.

Ovido - Quiz & Flashcards