- HomicidalManiac - It's disgusting what dreams can do to you.

Direktlänk till inlägg 14 januari 2010

Oro och ångest.

Av Ida - 14 januari 2010 20:49

Jag har länge funderat på att ge upp gymnasiet helt nu sista året, och plugga extra efter sommaren.. Under jullovet kämpade jag mig upp i mitt mående och fick faktiskt hopp om att orka med skolan. Men bara några sekunder efter skolstarten så ville jag allra helst sjunka genom marken och försvinna.
Jag vill speeda på tiden nu tills nästa onsdag då jag ska till kuratorn igen, den här gången måste jag verkligen komma ihåg och ta mod till mig att berätta anledningen till att jag börjat på samtal hos henne. Jag vill ha en remiss till vuxenpsyk, jag vill ha professionell hjälp och allra helst medicin. För jag vet att bara prat inte kan dra mig ut ur det här. Jag behöver ju inte prata? Vad ska jag prata om? Det enda jag vet om mig själv och mitt mående just nu är att jag är djupt deprimerad, har ständig ångest, får varje dag panikångest och ja.. Jag behöver något mot min oro, panik och stress.. Om jag slipper det så försvinner nog ångesten, that's what it feels like.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 21 januari 2013 16:46

Idag skulle vi ha firat din första födelsedag, jag kan inte sluta gråta. Förlåt min älskade, förlåt <3 ...

Av Ida - 2 januari 2013 23:45


    Det var sjukt längesedan jag skrev här nu, så det är kanske på tiden att jag gör det. Dock så skriver jag inte med glada tankar, allt snurrar runt som en karusell i huvudet... Jag har varit sjukskriven i fyra månader nu, eller är det ...

Av Ida - 28 juni 2012 23:57

..på det mesta faktiskt. På mig själv, plugget, praktiker, vuxenlivet.. Allt. Jag har gråtit mer den senaste månaden än vad jag har gjort sammanlagt det senaste året, tårarna går knappt att stoppa. Det är många som frågar hur det är, jag vill skrika ...

Av Ida - 26 april 2012 13:10

Just nu sitter jag på stammis-stället Kaffebaren och njuter av en latte med vit choklad. Jag sitter i ett virrvarr av mina tankar och känslor. I måndags var jag hos läkaren och fick mina provsvar, jag tog blodprover för ungefär en månad sedan för att...

Av Ida - 25 februari 2012 22:39

Jag fick precis ett fruktansvärt sug efter alkohol, senast jag drack var på nyår, men senast jag var sugen på alkohol är flera år sedan. Fan vilken jobbig känsla jag har i kroppen nu! En blandning mellan rädsla, trötthet, besvikelse, ledsamhet och su...

Ovido - Quiz & Flashcards