- HomicidalManiac - It's disgusting what dreams can do to you.

Direktlänk till inlägg 28 mars 2010

Det har hänt mycket i veckan.

Av Ida - 28 mars 2010 03:33


Det har hänt mycket de senaste dagarna, jag orkar dock inte skriva så mycket så tar det bara i små drag. Det kommer nog ändå bli ett långt inlägg.


 


I måndags så bröt jag ihop framför Bambi, Carola kom in i köket bara en liten stund senare och frågade varför jag satt där och grät. Jag grät, hostade och skrek ur mig allt. Trodde jag, då jag väl var klar så fick Carola ur mig ännu mer och då vi väl var klara flera timmar senare så hade vi bestämt att torsdag klockan sju på kvällen så skulle mor och far åka till Carola så skulle vi sitta ner allihopa och prata om allt som hänt mig, varför jag mår dåligt och hur jag tycker och tänker.


Onsdagen var det Bockarna för att träffa trevligt folk, ha det kul och fira Johan. I stora drag så gick det bra förutom att jag blev blåst på pengar (ska ta upp det med en vakt nästa gång den människan och jag är där samtidigt igen) och lyckades få ångest så det dånade om det. Sprang hem till stället vi skulle sova på, rotade i panik igenom alla lådor efter något att göra illa mig på utan att hitta något. Kom sedan på att det fanns ju i min egen väska, resten är lätt att lista ut. Ringde iallafall Mumin och pratade med henne för att lugna ner mig.


Torsdagen var jag nervositet personifierat. Jag kunde inte lugna ner mig överhuvudtaget, struntade i största delen av skoldagen och blev ganska tidigt upphämtad av Carola, Bambi och Kristoffer och åkte sedan hem till henne. Bambi och jag sov någon timme innan middagen, efter vi hade ätit så var jag verkligen helt borta i mina egna tankar och bekymmer. Mor och far kom, jag satte mig vid fläkten och rökte med Carola som sa lugnande att det skulle bli jobbigt för stunden men att allt skulle lugna sig efter allt var sagt och att det skulle vara värt det.
Vi pratade i något som kändes som en evighet. Allt möjligt kom ut och mor och far blev lättade och chokade om vartannat. Mamma grät efteråt (fick jag reda på senare) och det kan jag förstå. Men det var jätteskönt efteråt, nu vet dom allt som ligger och trycker inom mig. Och dom förstår äntligen att jag verkligen mår dåligt!
Men något som fick mig att bli riktigt arg den kvällen var att mamma hade med sig två brev till mig som jag fått på posten, från Hudiksvalls-någonting. Första brevet jag öppnade så stod det att jag har fått en ändrad tid hos vuxenpsykiatrin, från den 29/3 till den 1/4 (har jag för mig), andra brevet jag öppnade så stod det att det var helt ändrat till nån gång i mitten av den månaden (kommer ju inte ihåg datumet..) till en helt annan läkare! Vad håller dom på med?! Ska ringa dom och höra vilken tid jag ska ha och varför jag fått en ny läkare nu...
Efter att mor och far hade åkt hem så avslutade vi allihop kvällen framför en film och bara myste ner och med varandra :)


Hela fredagen spenderades hemma hos Bambi. Vi pratade igenom torsdagen, åt frukost tillsammans och väntade på att Pg skulle komma. Då han väl anlände så startade vi igång ett kakbak tillsammans med Carola som sträckte sig från tre på dagen till långt in på natten. Åh vad vi hade det kul! Krig med smält choklad, kakdegsrullande och kortspel :)



Även fast veckan varit knas i sig så vägde fredagen upp allt, en glad Ida säger nu godnatt och sov så gott :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 21 januari 2013 16:46

Idag skulle vi ha firat din första födelsedag, jag kan inte sluta gråta. Förlåt min älskade, förlåt <3 ...

Av Ida - 2 januari 2013 23:45


    Det var sjukt längesedan jag skrev här nu, så det är kanske på tiden att jag gör det. Dock så skriver jag inte med glada tankar, allt snurrar runt som en karusell i huvudet... Jag har varit sjukskriven i fyra månader nu, eller är det ...

Av Ida - 28 juni 2012 23:57

..på det mesta faktiskt. På mig själv, plugget, praktiker, vuxenlivet.. Allt. Jag har gråtit mer den senaste månaden än vad jag har gjort sammanlagt det senaste året, tårarna går knappt att stoppa. Det är många som frågar hur det är, jag vill skrika ...

Av Ida - 26 april 2012 13:10

Just nu sitter jag på stammis-stället Kaffebaren och njuter av en latte med vit choklad. Jag sitter i ett virrvarr av mina tankar och känslor. I måndags var jag hos läkaren och fick mina provsvar, jag tog blodprover för ungefär en månad sedan för att...

Av Ida - 25 februari 2012 22:39

Jag fick precis ett fruktansvärt sug efter alkohol, senast jag drack var på nyår, men senast jag var sugen på alkohol är flera år sedan. Fan vilken jobbig känsla jag har i kroppen nu! En blandning mellan rädsla, trötthet, besvikelse, ledsamhet och su...

Ovido - Quiz & Flashcards