- HomicidalManiac - It's disgusting what dreams can do to you.

Direktlänk till inlägg 16 januari 2010

Idag blir det ett lite längre inlägg, jag dör snart av tristess.

Av Ida - 16 januari 2010 14:34

Idag blev jag väckt halv tio av att min mobil ringde, vem kunde det vara? Jo, mammas bästa vän. Vad ville hon mig? Jag vände mig om och försökte somna om så gott jag kunde då pappa kommer springandes uppför trappen, då har hon ringt hem med. "Ja hallå?" Hon undrade om jag ville följa med till backen och åka snowboard idag med henne. Jag var nyvaken, hade inte vaknat på det bästa sättet men jag tänkte att visst, jag kan väl försöka! Men så fort jag kliver upp blir jag påmind om att jag var sjuk. Eller ja, jag känner mig mycket bättre men nu är min mage åt helvete istället. Jag tror att jag måste springa på toa hela tiden, men när jag väl är där så behövs det inte (det är väldigt irriterande). Hmm, men nog pratat om mina småproblem gällandes magen!
Jag ringde iallafall upp henne efter att jag ätit frukost och plockat fram snowboarden + allt annat och sa, att jag tyvärr inte kunde följa med. Min mage var alltför jobbig och jag ville inte råka ut för en olycka uppe i backen. Och inte nog med det, illamående kröp upp i nacken på mig med.. Så ja, tyvärr så tackade jag nej och sa att vi kanske kunde åka imorn istället. Samtidigt så tänkte jag att "jaha, vad fan ska jag göra nu då?".
Men pappa satte mig fort i arbete, även fast jag arbetade i en sjuklings takt så blev han nöjd. Jag hjälpte honom skotta snö från garagetaket (ca 1m snö) och sen körde jag undan lite snö med snöslungan med. Som tack för hjälpen fick jag 50kr, jag blev förvånad och sa att jag inte alls behövde ha de där pengarna, jag hade ju tyckt det var skönt med omväxling (legat död i sängen i två dagar, utan psykisk och fysisk ork att ta mig ur den)! Men han sa att jag skulle ta dem, och han hade tyckt det var kul att jag var ute och hjälpte honom med. Så ja, vi tjänade nog båda på det.

Just nu sitter jag inne med huvudvärk men faktiskt med bättre mage, önskar att jag kunde åka iväg till Bambi och ha min sluta-tänka-på-jobbiga-saker-paus. Det är lätt att bara vara hos Bambi, jag slappnar av och ja.. Slipper tänka..?
Men nu kan jag inte det. Visst kan jag men jag är så orolig över att min mage ska gå och bli lika hemsk som den var igår, jag ville till och med gå och gömma mig för mig själv för att den betedde sig så. Jag undrar vad jag ätit för olämpligt?Fast ja, hur ska jag göra? *beslutsångest* Mamma och pappa har lagat supermat tills idag, det blir en grekisk gryta med oxkött, smålökar och massa kryddor. Till det äter vi pitabröd och tzatsiki (min mage kommer inte gilla mig!), jag vill ju inte missa det. Mest för att inte såra mamma eller så för att jag inte är hemma nu då dom lagat gott. Men jag vill ju samtidigt till Bambi och ta det lugnt, snacka skit och se någon bra film..

Aja! Jag får helt enkelt tänka så att det finns tid för allt nån gång i framtiden! Eller har jag fel? ..Nu har jag skrivit onödigt mycket (fast det var skönt att skriva ^^) så ska sluta så fort jag kan! Inte för att jag vet vad jag ska göra nu då jag läst ut alla böcker jag har här hemma. Förutom Sagan om Isfolket, men bok nr6 och nr7 saknas för att jag ska kunna fortsätta läsa (ännu en till anledning till att åka till Bambi då jag kan låna de böckerna av hennes mor). Usch, borde kanske inte läsa såpass mkt som jag gör, har läst ut 7 böcker på 8 dagar nu *skrattar lite åt mig själv* Men det är en bra flykt från verkligheten :P

Näe men nu ska jag sluta skriva! Det börjar bli mkt att läsa igenom nu för dom som vill. Men ja, ha det gött!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 21 januari 2013 16:46

Idag skulle vi ha firat din första födelsedag, jag kan inte sluta gråta. Förlåt min älskade, förlåt <3 ...

Av Ida - 2 januari 2013 23:45


    Det var sjukt längesedan jag skrev här nu, så det är kanske på tiden att jag gör det. Dock så skriver jag inte med glada tankar, allt snurrar runt som en karusell i huvudet... Jag har varit sjukskriven i fyra månader nu, eller är det ...

Av Ida - 28 juni 2012 23:57

..på det mesta faktiskt. På mig själv, plugget, praktiker, vuxenlivet.. Allt. Jag har gråtit mer den senaste månaden än vad jag har gjort sammanlagt det senaste året, tårarna går knappt att stoppa. Det är många som frågar hur det är, jag vill skrika ...

Av Ida - 26 april 2012 13:10

Just nu sitter jag på stammis-stället Kaffebaren och njuter av en latte med vit choklad. Jag sitter i ett virrvarr av mina tankar och känslor. I måndags var jag hos läkaren och fick mina provsvar, jag tog blodprover för ungefär en månad sedan för att...

Av Ida - 25 februari 2012 22:39

Jag fick precis ett fruktansvärt sug efter alkohol, senast jag drack var på nyår, men senast jag var sugen på alkohol är flera år sedan. Fan vilken jobbig känsla jag har i kroppen nu! En blandning mellan rädsla, trötthet, besvikelse, ledsamhet och su...

Ovido - Quiz & Flashcards