- HomicidalManiac - It's disgusting what dreams can do to you.

Direktlänk till inlägg 23 februari 2010

Allt omkring mig gör mig trött och matt.

Av Ida - 23 februari 2010 21:42

Jag är trött, jag vill gråta och jag vill bara somna och sova i timmar.
Men jag tillåter mig inte till att gråta, det känns bara patetiskt just nu. Varför ska jag gråta liksom? Finns det någon egentlig anledning? Näe, inte direkt. Jag mår bara dåligt och det måste ju vara mitt eget fel. Alltså en sorts bestraffning; Jag får inte gråta. Punkt, thats it.
Jag var hos kuratorn idag, första mötet som blev lyckat då de två tidigare mötena inte blev av. Det kändes som att hon ställde tusen frågor, och då jag kollade på klockan så hade det bara gått en halvtimme "jag ställer mycket frågor första gången för att kunna göra en bedömning så fort som möjligt och sen arbeta utifrån det, hur tycker du att det känns?". Uuuh.. Det kändes inte fel att hon frågade saker, det gör ju alla. Men hon frågade om såpass känsliga saker *går rysningar i hela kroppen* och jag svarade?! Jag svarade för en gångs skull någorlunda ärligt, jag ljög inte nån stans. De saker jag tyckte var för privata ännu undvek jag och svarade bara lite smått, på det sättet ljuger jag ju inte?
...Kuratorn sa iallafall efter vårt snabba samtal att jag fick gå lite tidigare den här gången (annars sitter man ju ca 1 timme), hon ansåg att jag behövde den bästa hjälpen så hon skulle sätta sig ner på en gång och skriva remiss till vuxenpsykiatrin. Det känns så jävla läskigt.. Jag tror att jag kan vara på väg någonstans, men jag vågar fortfarande inte hoppas. Jag är alldeles för rädd för att allt ska gå åt helvete.

Men jag ska försöka att ge allt en chans.. Ge henne och mig själv en chans..

"Funderar du nån gång på att ta livet av dig?"
"..Hur menar du?"
"Ja, om du känner väldigt starkt att du bara vill dö"
"Jo.. Jag kan ju tänka att det är en lösning på alla problem, att bara slippa allt"
"Så du har funderat på det?"
"..Jag vet inte hur jag ser på det.. Både ja och nej.."
"Okej?"
"Ja, jag kan tänka på självmord då jag gör illa mig, men aldrig att jag ska göra det då.. Jag vill gärna göra det för min egen skull, men för andras så låter jag bli. Jag vet hur mycket jag betyder för mina vänner"
"Det är bra att du tänker så"

 
 
jennifer

jennifer

24 februari 2010 11:16

Utan dig skulle jag inte fungera. Jag älskar dig ida!

http://asphodelos.blogg.se

 
Mumin

Mumin

25 februari 2010 20:27

Du är en av dom bästa, Ida.
pussen.

http://www.moegelplast.blogspot.com

 
Ida

Ida

2 mars 2010 01:41

Puss på er båda, utan er vore jag inget :*

http://homicidalmaniac.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 21 januari 2013 16:46

Idag skulle vi ha firat din första födelsedag, jag kan inte sluta gråta. Förlåt min älskade, förlåt <3 ...

Av Ida - 2 januari 2013 23:45


    Det var sjukt längesedan jag skrev här nu, så det är kanske på tiden att jag gör det. Dock så skriver jag inte med glada tankar, allt snurrar runt som en karusell i huvudet... Jag har varit sjukskriven i fyra månader nu, eller är det ...

Av Ida - 28 juni 2012 23:57

..på det mesta faktiskt. På mig själv, plugget, praktiker, vuxenlivet.. Allt. Jag har gråtit mer den senaste månaden än vad jag har gjort sammanlagt det senaste året, tårarna går knappt att stoppa. Det är många som frågar hur det är, jag vill skrika ...

Av Ida - 26 april 2012 13:10

Just nu sitter jag på stammis-stället Kaffebaren och njuter av en latte med vit choklad. Jag sitter i ett virrvarr av mina tankar och känslor. I måndags var jag hos läkaren och fick mina provsvar, jag tog blodprover för ungefär en månad sedan för att...

Av Ida - 25 februari 2012 22:39

Jag fick precis ett fruktansvärt sug efter alkohol, senast jag drack var på nyår, men senast jag var sugen på alkohol är flera år sedan. Fan vilken jobbig känsla jag har i kroppen nu! En blandning mellan rädsla, trötthet, besvikelse, ledsamhet och su...

Ovido - Quiz & Flashcards