- HomicidalManiac - It's disgusting what dreams can do to you.

Direktlänk till inlägg 21 februari 2010

Jag trodde att det skulle bli bra.

Av Ida - 21 februari 2010 19:44

Jag är så trött på allt just nu. Jag skulle pyssla om mig själv idag hade jag tänkt, fixat med badvatten osv då mamma försäkrat mig om att det fanns. Jag hoppar i badet då det är till hälften med vatten och tro på fan att efter det så tar varmvattnet slut. Det fanns inte ens till en dusch. Så där satt jag blöt, kall, arg och gråtandes.
Och apropå det där med "gråtandes". Jag bryter ihop för minsta lilla nuförtiden, jag har tappat balansen helt (både fysiskt och psykiskt) och jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen. Jag är iallafall glad att jag fått tillbaks Sofi. Vi babblar på som vanligt, kramar om varandra då vi ska sova och vaknar nöjda (iallafall jag) av att ha varann.
Jag har varit hos henne från fredag tills idag. Vi har bakat chokladbollar, druckit te och varm choklad. Och bara tagit det lugnt. Jag sa till henne tidigare idag då jag låg och halvsov med huvudet lutat mot henne att det där forskarna säger om närhet stämmer. Om inte människan får närhet så går den till sist under, och det stämmer för mig. Då Sofi och jag slutade umgås ett tag, så hade jag liksom ingen att sova med, att krama om. De få gånger jag sov hos Bambi då Johan inte var med så fick jag ju närhet. Men det blir på något konstigt vis annorlunda med Sofi, jag vet inte om det beror på att jag har haft känslor för henne på ett annat stadie än med Bambi? Jadu... Det där kan jag nog fundera på länge... Men då jag ligger tätt bredvid Sofi så känner jag mig verkligen trygg. Jag vet att hon finns där för mig och jag vet att hon tycker om mig. Kan det bli bättre på den punkten? Kanske, kanske inte. Det vet jag inte.

Men aja, nu babblar jag på alldeles för mycket. Men ändå så tar inte mina ord slut. Jag orkar knappt sitta vid datorn längre, det som i princip var mitt liv efter skolan och vännerna. Nu för tiden efter skolan så kommer jag hem, lägger mig i sängen och sen läser en bok. Det kan ta 2-3 dar innan jag ens orkar öppna datorn för att sätta igång den. Vad fan händer med mig liksom?

ARGH!! Nu sitter jag och bölar igen. Just nu hade jag kunnat legat i ett varmt bad och bara njutit. Istället sitter jag frusen och dyngsur framför datorjävlen och försöker lugna ner mig själv och mina förbannade jävla känslor! Helvete!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 21 januari 2013 16:46

Idag skulle vi ha firat din första födelsedag, jag kan inte sluta gråta. Förlåt min älskade, förlåt <3 ...

Av Ida - 2 januari 2013 23:45


    Det var sjukt längesedan jag skrev här nu, så det är kanske på tiden att jag gör det. Dock så skriver jag inte med glada tankar, allt snurrar runt som en karusell i huvudet... Jag har varit sjukskriven i fyra månader nu, eller är det ...

Av Ida - 28 juni 2012 23:57

..på det mesta faktiskt. På mig själv, plugget, praktiker, vuxenlivet.. Allt. Jag har gråtit mer den senaste månaden än vad jag har gjort sammanlagt det senaste året, tårarna går knappt att stoppa. Det är många som frågar hur det är, jag vill skrika ...

Av Ida - 26 april 2012 13:10

Just nu sitter jag på stammis-stället Kaffebaren och njuter av en latte med vit choklad. Jag sitter i ett virrvarr av mina tankar och känslor. I måndags var jag hos läkaren och fick mina provsvar, jag tog blodprover för ungefär en månad sedan för att...

Av Ida - 25 februari 2012 22:39

Jag fick precis ett fruktansvärt sug efter alkohol, senast jag drack var på nyår, men senast jag var sugen på alkohol är flera år sedan. Fan vilken jobbig känsla jag har i kroppen nu! En blandning mellan rädsla, trötthet, besvikelse, ledsamhet och su...

Ovido - Quiz & Flashcards