- HomicidalManiac - It's disgusting what dreams can do to you.

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2010

Livets gång

Av Ida - 8 oktober 2010 18:23

Jaha, då var man sjukskriven. Till en början 75% i en månad, sen får man se hur det blir efter det. Sista oktober skrivs jag ut från skolan och börjar antagligen att jobba sex timmar i veckan, uppdelat på två dagar. Arbetsförmedlingen letar jobb till mig just nu, hoppas att dom hittar något snart. Fick berätta vad jag var mest intresserad av i arbetsväg så dom letar reda på ett jobb inom det området.

Hmm, vad händer annars då? Kent är på väg till Gotland och ska fira sin dotters 7-årsdag. Jag själv sitter med en av katterna i knät och väntar på att mamma ska komma och hälsa på en sväng och att Bambi ska komma hit senare ikväll. Vi ska dricka vin, titta på anime och röka. Det känns skönt att vi ska umgås för oss själva nu, och att jag slipper sova själv inatt.
Imorgon ska det bli firande av mormors karl och efter det så åker jag hem till Jättendal första gången på flera veckor. Det känns skönt, blir som en liten semester. Ska fixa till en gamal bänk i rokoko-stil och snacka skit med min mor. Skönt också att slippa laga mat för en helg. Mona ger katterna mat på söndag, på måndag kommer Kent hem och jag åker nog tillbaks hit på tisdag.

Ja, det är väl vad som händer mig just nu, hur är det med läsarna?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 21 januari 2013 16:46

Idag skulle vi ha firat din första födelsedag, jag kan inte sluta gråta. Förlåt min älskade, förlåt <3 ...

Av Ida - 2 januari 2013 23:45


    Det var sjukt längesedan jag skrev här nu, så det är kanske på tiden att jag gör det. Dock så skriver jag inte med glada tankar, allt snurrar runt som en karusell i huvudet... Jag har varit sjukskriven i fyra månader nu, eller är det ...

Av Ida - 28 juni 2012 23:57

..på det mesta faktiskt. På mig själv, plugget, praktiker, vuxenlivet.. Allt. Jag har gråtit mer den senaste månaden än vad jag har gjort sammanlagt det senaste året, tårarna går knappt att stoppa. Det är många som frågar hur det är, jag vill skrika ...

Av Ida - 26 april 2012 13:10

Just nu sitter jag på stammis-stället Kaffebaren och njuter av en latte med vit choklad. Jag sitter i ett virrvarr av mina tankar och känslor. I måndags var jag hos läkaren och fick mina provsvar, jag tog blodprover för ungefär en månad sedan för att...

Av Ida - 25 februari 2012 22:39

Jag fick precis ett fruktansvärt sug efter alkohol, senast jag drack var på nyår, men senast jag var sugen på alkohol är flera år sedan. Fan vilken jobbig känsla jag har i kroppen nu! En blandning mellan rädsla, trötthet, besvikelse, ledsamhet och su...

Ovido - Quiz & Flashcards